سوریه نهادهای سازمان ملل را مشوق 'گروه های مسلح تروریست' خواند
نوشته شده توسط : breketid

در بخشی از این گزارش كه خبرگزاری سوریه (سانا) اواخر وقت دیشب آن را منتشر كرد، آمده است: ادامه صدور گزارش های طرفدارانه شورای حقوق بشر سازمان ملل نمی تواند در ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه به رهبری این كشور موثر باشد، بلكه اوضاع را پیچیده تر می كند و بر كمك دولت های عربی، منطقه ای و غربی به گروه های تروریست مسلح سرپوش می گذارد.

این بیانیه افزود: وقت آن رسیده است كه شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات گمراه كننده خود در متهم كردن سوریه دست بردارد و اینگونه اتهامات را متوجه گروه های ترروریست مسلح كند كه مردم سوریه را می كشند و به دارایی های دولتی و خصوصی آسیب می رسانند.

این بیانیه، چشم پوشی شورای حقوق بشر از اعمال تحریم كشورها علیه مردم سوریه از جمله منع صادرات داروی ضد سرطان را مورد انتقاد قرار داد.

وزارت خارجه در بیانیه خود همچنین از تحریم برخی دولت ها و نهادهای منطقه ای علیه رسانه های گروهی سوریه انتقاد و این سوال را مطرح كرد كه چگونه می توان از آزادی بیان سخن گفت و در عین حال دهان ارباب رسانه را در سوریه دوخت.

شورای وزیران خارجه عرب ماه گذشته در نشست خود در دوحه از مدیریت ماهواره های عرب سات و نیل سات خواست پخش شبكه های تلویزیونی سوریه را قطع كنند.

وزارت خارجه سوریه ابراز امیدواری كرد كه دبیر كل سازمان ملل در گزارش های خود بی طرفی و موضوعی بودن تحولات سوریه را مراعات و حقایق را منعكس كند و در برگزاری گفت وگوی ملی بین سوری ها بدون دخالت بیگانگان شركت جوید.

این وزارتخانه در گزارش خود همچنین خواستار توقف دخالت های خارجی در امور داخلی سوریه و قطع حمایت مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی از گروه های تروریست مسلح شده است.

خاورم**1431





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: